Měli jste špatnou zkušenost?

Ohodnotit autoservis

Jak se nenapálit v autoservisu

Jak se nenapálit v autoservisu Chci příručku

Musím jezdit do značkového servisu, abych nepřišel o záruku? Nemusím!

Musím jezdit do značkového servisu, abych nepřišel o záruku? Nemusím!

11.6. 2015 Praktické tipy

Je to zažité pravidlo. Kdo má nové auto, nebo vůz, který je v záruce, musí jezdit do značkového servisu, jinak o záruku přijde. Jenže ona to tak docela není pravda.

Jezdit do značkového servisu jenom kvůli tomu, abychom nepřišli o záruku, je nesmysl. Automobilky to samozřejmě nekřičí do světa, protože příjmy ze servisu vozů jsou pro oficiální dealery poměrně důležitou položkou jejich živobytí, jenže už více než deset let platí takzvaná Bloková výjimka, podle které „Právo na reklamaci nepadá opravou v takzvaném neautorizovaném servisu“.

Jinak řečeno, výrobce vám nesmí odmítnout uplatnění záruky v případě, že byly prováděné opravy jinde než v autorizovaném servisu. Nezávislý servis ovšem musí používat výrobcem předepsané postupy a patřičné vybavení.

Od roku 2010 navíc tato výjimka stanovená Evropskou unii dokonce umožňuje i v záruce nepoužívat přímo originální díly, ale je možné sáhnout po kvalitně rovnocenných dílech z druhovýroby. Pro běžného řidiče má tohle nařízení několik velmi zásadních výhod.

Především se ušetří nemalé peníze, protože autorizované servisy a originální náhradní díly jsou vždy dražší. Mnohdy také platí, že nezávislé servisy mají větší motivaci udržet si zákazníka, takže se podle toho chovají a snaží se mu vyjít vstříc. To znamená třeba i snahu problém opravit a ne přijít s tvrzením „dali jsme to na diagnostiku a vyhodilo nám to, že věc XY musíme vyměnit, takže si nachystejte 15 000 Kč“, aby se za měsíc objevil stejný problém znovu.

Využití nezávislých servisů nabízí ale ještě další výhody. Zákazník má třeba i podstatně větší možnost výběru a může vyrazit jednoduše tam, kam to má nejblíže. O hodně zajímavý způsob tohoto servisu v záruce jde i z pohledu firem, které provozují flotily různých automobilů. Třeba u dvacítky vozů Škoda Octavia Combi 1.6 TDI může ušetřit vlastnická společnost během tří let až půl milionu korun.

Mohlo by vás zajímat

Úpravy provozu v Praze: Na okruhu 70 km/h, ve městě více pruhů pro autobusy

Úpravy provozu v Praze: Na okruhu 70 km/h, ve…

Jako kdyby pražský magistrát nedávným znovuzavedení osmdesátky na části magistrály chtěl jen udělat lepší náladu před tím, co bude následovat. Dále se totiž omezovala…


Praktické tipy
16.2. 2016

Čtěte více
Vybržďování: Už jste ho někdy použili? A víte, co vám za to hrozí?

Vybržďování: Už jste ho někdy použili? A víte, co…

Vztek někdy přeroste všechny meze a v řidiči se probudí touha tomu druhému něco udělat. Jenže v autě většinou (doufáme) žádné útočné prostředky nemáte, takže se ke slovu…


Praktické tipy
15.2. 2016

Čtěte více
Na těchto úsecích dálnic se bude měřit a pokutovat rychlost

Na těchto úsecích dálnic se bude měřit a pokutovat…

Ministr Ťok hodlá utahovat šrouby tak dlouho, dokud to jen půjde a možná i trochu déle. Čím více pokut, tím lépe, že ano. A tak se letos začne na dálnicích opravdu měřit…


Praktické tipy
21.1. 2016

Čtěte více