Měli jste špatnou zkušenost?

Ohodnotit autoservis

Jak se nenapálit v autoservisu

Jak se nenapálit v autoservisu Chci příručku

Úpravy provozu v Praze: Na okruhu 70 km/h, ve městě více pruhů pro autobusy

Úpravy provozu v Praze: Na okruhu 70 km/h, ve městě více pruhů pro autobusy

16.2. 2016 Praktické tipy

Jako kdyby pražský magistrát nedávným znovuzavedení osmdesátky na části magistrály chtěl jen udělat lepší náladu před tím, co bude následovat. Dále se totiž omezovala rychlost na okruhu a budou se také ubírat pruhy ve městě.

Nejnovější část Pražského okruhu je sice široká, moderní, přehledná i bezpečná, jenže jezdit se tady bude pomalu. Před časem přišlo ministerstvo dopravy s omezením od Jesenice po D1 kvůli překračování limitů hluku. Rychlost v tomto úseku byla snížena na 100 km/h. Dnes už platí přísnější opatření, na které MDČR dříve upozorňovalo. Nově musí nákladní automobily s hmotností více než dvanáct tun jezdit maximálně 70 km/h. A nejen to.

Ministerstvo ještě navíc prodloužilo úsek s omezením na 100 km/h. Ten má teď zhruba dvanáct kilometrů a vede od D1 až k prvnímu tunelu nedaleko Točné. Připomeňme, že oficiálním důvodem je špatný vliv stavby na životní prostředí, tedy překračování hlukových limitů. K tomuto překračování údajně dochází kvůli tomu, že od procesu EIA posuzujícího vliv na životní prostředí po samotnou realizaci někdo provedl nějaké změny, kvůli kterým je hluk vyšší. Ve finále hrozí, že EU stavbu neproplatí.

Bude zajímavé sledovat, co se stane dále. Jezdit na moderní široké dálnici (která byla drahá kvůli tomu, aby se zde mohlo jezdit rychle) nakonec pouze 100 km/h je trochu zvláštní.

Více pruhů pro autobusy

Další novinky se plánují v samotné Praze. Magistrát chce do budoucna zřídit více vyhrazených pruhů pro autobusy. Řešení některých míst počítá s jízdou po tramvajových kolejích, jinde by měl být zabrán pruh klasické automobilové dopravě. V hlavách pražských zastupitelů například koluje nápad na vyhrazený pruh na sjezdu z Barrandovského mostu do Modřanské ulice. Tento sjezd má dva pruhy, oba bývají ve špičkách naplněny. Je jasné, že pokud budou vozidla sjíždět jen jedním pruhem, protáhne se kolona až na most, což zhorší průjezdnost tohoto už teď poměrně hodně vytíženého místa.

Dalším diskutovaným místem je Strakonická ulice. Zde vzniká ve špičkách kolona, ve které stojí autobusy svážející cestující z okolí Prahy většinou na Smíchovské nádraží. Tento problém by měl vyřešit také vyhrazený jízdní pruh táhnoucí se v celé délce od Lahovického po Barrandovský most. Projekt se zatím zvažuje, takže není zřejmé, jak bude výsledek vypadat. Pokud ovšem půjde o klasický zábor pruhu pro individuální dopravu, mají se tamní řidiči na co těšit. Nicméně ve hře je ještě možné rozšíření komunikace na tři pruhy.

Další vyhrazené pruhy mají vzniknout v úseku od Slavie na Spořilov nebo od Jugoslávských partyzánů směrem na Vítězné náměstí.

Mohlo by vás zajímat

Vybržďování: Už jste ho někdy použili? A víte, co vám za to hrozí?

Vybržďování: Už jste ho někdy použili? A víte, co…

Vztek někdy přeroste všechny meze a v řidiči se probudí touha tomu druhému něco udělat. Jenže v autě většinou (doufáme) žádné útočné prostředky nemáte, takže se ke slovu…


Praktické tipy
15.2. 2016

Čtěte více
Na těchto úsecích dálnic se bude měřit a pokutovat rychlost

Na těchto úsecích dálnic se bude měřit a pokutovat…

Ministr Ťok hodlá utahovat šrouby tak dlouho, dokud to jen půjde a možná i trochu déle. Čím více pokut, tím lépe, že ano. A tak se letos začne na dálnicích opravdu měřit…


Praktické tipy
21.1. 2016

Čtěte více
Chcete značku na přání? Od ledna si takovou můžete pořídit, pokud jí ovšem ztratíte, přijdete od 10 000 korun

Chcete značku na přání? Od ledna si takovou můžete…

Jestli jste si vždycky chtěli vybrat vlastní RZ ve zcela originálním tvaru, tak máme dobré zprávy. Od ledna se tato věc stává realitou i v ČR. Bude to ale poměrně drahá…


Praktické tipy
18.1. 2016

Čtěte více