Měli jste špatnou zkušenost?

Ohodnotit autoservis

Jak se nenapálit v autoservisu

Jak se nenapálit v autoservisu Chci příručku

Volkswagen a emise: To ticho po pěšině u ostatních značek je až děsivé

Volkswagen a emise: To ticho po pěšině u ostatních značek je až děsivé

29.9. 2015 Auto jako styl života

Volkswagen a jeho problém s emisemi určitě už zaznamenal úplně každý. Vždyť toho byly plné noviny, plné internety, plné televize. Jenže celá věc má jeden zajímavý a v podstatě až děsivý rozměr. Všimli jste si, co udělaly ostatní značky?

Dnešní doba je na automobilových trzích velmi tvrdá. Konkurenti si jdou po krku při každé možné příležitosti. Škoda udělá operativní leasing, Hyundai ho má za měsíc také, během jednoho roku ho už mají všichni. Třeba zrovna Hyundai je specialistou na kopání do všech svých soupeřů, především do koncernových značek automobilky Volkswagen.

Jenže zaznamenali jste nějakou reakci ostatních značek na problémy, ve kterých se ocitl Volkswagen? Možná jsme špatně koukali, možná sledujeme špatná média, ale od ostatních automobilek, kterých se tato aféra přímo netýká, nezaznělo nic. Prostě absolutní NIC. Proč se třeba právě Hyundai nevytasil s nějakými „vtipnými“ prohlášeními na téma emisí u naftových motorů? Proč si koncern PSA nepřihřál trochu své emisní polívčičky a neodprezentoval ještě na poslední chvíli svůj dieselový hybrid, který končí, protože o něj zákazníci neměli zájem? Proč nereagovali jiní? Kromě VW, který musí vše nějak vysvětlovat, panuje absolutní ticho po pěšině. To ticho je vyloženě děsivé.

Normy, normované měření emisí a všechny tyhle věci okolo nejsou ideální a jejich příchod automobilový trh zdeformoval. Přestala se dělat auta tak, aby to bylo dobře pro jejich použití, začala se dělat auta tak, aby to bylo dobře pro laboratorní zkoušky. Vysvětlení toho hrobového ticha u ostatních je jediné. „Podváděli“ nějakým způsobem všichni a nikdo teď nechce moc na tyto věci upozorňovat. Možná to ostatní nedělali pomocí softwaru, ale co jiného může být například u Mercedesu auto, které je oficiálně dodáváno s nesmyslně malou nádrží (ušetříme hmotnost), kdy ale při prodeji za příplatek 0 Kč dostanou zákazníci nádrž větší? Tyhle věci se v nějaké formě děly u všech, protože to prostě princip normovaného a ještě k tomu zastaralého měření umožnil.

Teď je jen otázkou, jak moc chce do tohoto uměle vytvořeného problému kdo rýpat. Automobilový průmysl není v Evropě zanedbatelný a jeho oslabení by mohlo mít docela neblahé dopady. Je zde tedy malá naděje, že to nakonec tak strašný problém nebude. Jenže pokud se najdete někdo dostatečně zelený, kdo bude chtít celou věc pořádně rozmáznout, pak to bude gigantické. Soudě podle toho, jak ostatní mlčí, v tom rozhodně není VW sám.

Mohlo by vás zajímat

O značky na přání není příliš velký zájem. Zatím se do provozu dostalo tisíc kusů

O značky na přání není příliš velký zájem. Zatím…

Zavedení značek na přání bylo jednou z větších novinek letošního roku. Ačkoliv hned v prvním týdnu byl zájem značný, poměrně rychle opadl.


Auto jako styl života
18.2. 2016

Čtěte více
Zvýšení rychlosti z 50 km/h na 80 km/h je pražský zázrak

Zvýšení rychlosti z 50 km/h na 80 km/h je pražský…

Není to tak dávno od doby, kdy médii létaly zprávy o tom, co všechno je potřeba udělat, aby pražský tunel Blanka měl smysl. Muselo se omezovat, humanizovat, zavírat a…


Auto jako styl života
17.2. 2016

Čtěte více
Řidičova předsevzetí do roku 2016

Řidičova předsevzetí do roku 2016

Rok 2015 je minulostí, přichází rok nový a s ním také klasika v podobě různých předsevzetí. Jaká jsou ta řidičova?


Auto jako styl života
4.1. 2016

Čtěte více