Měli jste špatnou zkušenost?
Ohodnotit autoservisJak se nenapálit v autoservisu
Chci příručkuZvýšení rychlosti z 50 km/h na 80 km/h je pražský zázrak
17.2. 2016 Auto jako styl života
Není to tak dávno od doby, kdy médii létaly zprávy o tom, co všechno je potřeba udělat, aby pražský tunel Blanka měl smysl. Muselo se omezovat, humanizovat, zavírat a zužovat, protože ta zlá ošklivá auta nemají v Praze co dělat. Teď se ale stalo něco neuvěřitelného. Z ničeho nic se zvedl rychlostní limit na pražské magistrále.
Do roku 2010 se v úseku od Jižní spojky po Pankrác jezdilo na magistrále 70 km/h, jenže pak se objevil názor, že to není ekologické a hlavně je to hlučné, takže je potřeba udělat omezení. Přirozeně se jedná o tříproudou silnici, která je absolutně rovná. Netrvalo dlouho a na tomto rychlostně omezeném úseku vyrostly radary. Kasírování mohlo začít.
Tento stav trval do začátku letošního roku, tedy přesně šest let. Z ničeho nic sem byla umístěna značka, která změnila magistrálu na silnice pro motorová vozidla v obci, což znamená maximálku 80 km/h. Najednou se tu může jezdit ještě rychleji než v roce 2010. To vše po několikaměsíční ekologické masáži, podle které je potřeba magistrálu zúžit, rozdělit semafory, přidat vyhrazené pruhy pro autobusy (pod magistrálou sice v podstatě vede metro, ale to nevadí) a nezapomenout na pruhy pro cyklisty.
A náměstek primátorky Petr Dolínek přichází s ještě více zvláštními prohlášeními. Podle něj bylo předchozí omezení nesmyslné a také si myslí, že plynulejší provoz bude znamenat méně emisí a tudíž i ulehčení života lidem v okolní zástavbě. Navíc chce přezkoumat další pražské úseky, kde by se mohlo jezdit rychleji. Že by náznak zdravého rozumu?
Ať už je za tímto krokem cokoliv, řidičům to jedině pomůže. Situace, kdy se ploužíte v podstatě po dálnici rychlostí 50 km/h je všechno, jenom ne bezpečná, protože každý v takovém úseku sleduje všechno možné, nikoliv však řízení, což se dá ale svým způsobem pochopit.
Jedna perlička na závěr. Když magistrát koncem roku 2009 omezení na 50 km/h zaváděl, důvodem byla ekologie, hluk a snížení rychlosti mělo také zajistit větší bezpečnost chodcům. Na komunikaci, která do dnes nemá (naštěstí) ani jeden přechod pro chodce...
Mohlo by vás zajímat
O značky na přání není příliš velký zájem. Zatím…
Zavedení značek na přání bylo jednou z větších novinek letošního roku. Ačkoliv hned v prvním týdnu byl zájem značný, poměrně rychle opadl.
Auto jako styl života
18.2. 2016
Řidičova předsevzetí do roku 2016
Rok 2015 je minulostí, přichází rok nový a s ním také klasika v podobě různých předsevzetí. Jaká jsou ta řidičova?
Auto jako styl života
4.1. 2016
Oprava naftových motorů bude povinná, i když…
Aféra Dieselgate má další pokračování, které se vám dost možná nebude příliš líbit. Pokud patříte mezi vlastníky dotčených automobilů, budete muset do servisu povinně. A…
Auto jako styl života
28.12. 2015