Měli jste špatnou zkušenost?

Ohodnotit autoservis

Jak se nenapálit v autoservisu

Jak se nenapálit v autoservisu Chci příručku

Ministerstvo dopravy omezuje rychlost na Pražském okruhu, aneb takhle to u nás funguje...

Ministerstvo dopravy omezuje rychlost na Pražském okruhu, aneb takhle to u nás funguje...

7.12. 2015 Auto jako styl života

Pražský okruh se v úseku mezi dálnicí D1 a Jesenicí dočkal omezení rychlosti z původních 130 km/h na 100 km/h. Proč? Za vším hledej peníze.

Ministerstvo dopravy jen tak mimochodem oznámilo, že se na Pražském okruhu v úseku mezi D1 a Jesenicí omezí rychlost. Původně dálničních 130 km/h už neplatí, aktuálních je 100 km/h a kamiony se dočkají velmi brzy vlastního omezení na 70 km/h. Důvodem je hluk. Tedy alespoň oficiálně.

Podle tiskové zprávy ministerstvo vyšlo tímto krokem vstříc obyvatelům obce Dobřejovic, kde údajně pravidelně dochází k překračování limitů pro hluk. Na tom by snad ani nebylo nic tak hrozného, kdyby tato zpráva nepřicházela poměrně brzy po zprovoznění této stavby, která rozhodně nebyla levná. Ona totiž nebyla levná kvůli tomu, že byla postavena jako dálnice, což znamená nutnost splnit různé parametry, aby se zde dalo jezdit více než 100 km/h.

Oficiálním důvodem je sice hluk, ale praktickým důvodem je nesoulad s posouzením vlivu na životní prostředí EIA. Samotné ministerstvo uvádí, že mezi vyhodnocením vlivů na ŽP a realizací stavby došlo ke změnám, které znamenají negativní vliv (rozuměj hluk), takže je potřeba udělat nápravná opatření. Pokud by se tak nestalo, peníze z fondů EU určených na tuto stavbu by nemusely být proplaceny. Právě to je ten hlavní důvod, proč se na okruhu bude jezdit i 70 km/h.

Nejdříve se tedy postaví velká drahá silnice, po které mají automobily svižně proudit kolem města. Na tento záměr dá EU peníze, jenže v praxi se to celé prodraží a udělá se to jinak. Aby EU zaplatila luxusní dálnici, je potřeba se omezit na provoz ve stylu předražené okresní komunikace. Pak EU tedy zaplatí rádoby „dálnici“ a všechno bude fajn. Skoro to vypadá, jako že se dost peněz vyhodilo z okna poněkud zbytečně. Vůbec nejzajímavější je ale práce úřadů, kdy se v podstatě postaví špatná stavba, daňoví poplatníci to zaplatí a řidiči to nakonec celé odskáčou. Pravda, pan Ťok řidiče sice prosí o trpělivost a dodržování maximální dovolené rychlosti, jenže ono toho omezování už opravdu začíná být vážně příliš.

Mimochodem zrovna na části okruhu od Zbraslavi k D1 je zajímavých momentů svědčících o ne zrovna kvalitní přípravě více. Kompletně hotový sjezd na Libuš nikdy nebyl otevřen, protože se tamní lidé obávali příliš velké provozu. Podmínkou otevření tohoto sjezdu je dostavba sjezdu na Komořany. To je takové to místo před tunelem na Točnou, kde aktuálně přes dálnici vede zcela zbytečný most. No a tento sjezd nebude dostavěn asi nikdy, protože se neví, kudy by vlastně měla komunikace od okruhu do Komořan vést. Ve výstavbě snazší cesty zabránily záměry přestavět bývalý cukrovar na obytné domy, složitější alternativa by pak znamenala zásahy do chráněné oblasti, překládání železničních kolejí a podobné věci.

Takže takto nějak to u nás funguje. K dokonalosti chybí, aby na okruh pan Ťok nasadil úsekové radary a bude vymalováno....

Mohlo by vás zajímat

O značky na přání není příliš velký zájem. Zatím se do provozu dostalo tisíc kusů

O značky na přání není příliš velký zájem. Zatím…

Zavedení značek na přání bylo jednou z větších novinek letošního roku. Ačkoliv hned v prvním týdnu byl zájem značný, poměrně rychle opadl.


Auto jako styl života
18.2. 2016

Čtěte více
Zvýšení rychlosti z 50 km/h na 80 km/h je pražský zázrak

Zvýšení rychlosti z 50 km/h na 80 km/h je pražský…

Není to tak dávno od doby, kdy médii létaly zprávy o tom, co všechno je potřeba udělat, aby pražský tunel Blanka měl smysl. Muselo se omezovat, humanizovat, zavírat a…


Auto jako styl života
17.2. 2016

Čtěte více
Řidičova předsevzetí do roku 2016

Řidičova předsevzetí do roku 2016

Rok 2015 je minulostí, přichází rok nový a s ním také klasika v podobě různých předsevzetí. Jaká jsou ta řidičova?


Auto jako styl života
4.1. 2016

Čtěte více