Měli jste špatnou zkušenost?

Ohodnotit autoservis

Jak se nenapálit v autoservisu

Jak se nenapálit v autoservisu Chci příručku

Měříš, měřím, měříme! Nově také na dálnicích

Měříš, měřím, měříme! Nově také na dálnicích

24.8. 2015 Auto jako styl života

Ministerstvo dopravy ve spolupráci s policií razí taktiku, podle které není radarů nikdy dost. A tak se bude měřit i na dálnicích.

Vypadá to, že se nezadržitelně blíží časy, kdy si už regulérně nebudete moci užít svobodnou jízdu autem bez toho, aby vás někde pořád nekontroloval nějaký radar. Měří se ve městech, měří se na okreskách v místech, kde je z nějakého jistě velmi zásadního důvodu omezena rychlost (třeba na dlouhých rovinkách) a nově se měří i na dálnicích. Ministerstvo nainstalovalo první mobilní radary do zúžení na D1 a chystá se na jejich náhradu klasickým úsekovým měřením. Důvod?

Ten je naprosto klasický, bezpečnost. Rychlost přece zabíjí, nebo vy jste si snad mysleli něco jiného? Zatím se ministerstvo zaklíná bezpečností dělníků, takže jsou radary instalovány do míst, kde se dálnice D1 opravuje a stejně tak tam bude instalován systém úsekového měření. Jenže opravy nepotrvají věčně a je naprosto evidentní, že když už bude úsekové měření v provozu, nikdo ho zpětně neodstraní. Takže kdybyste třeba chtěli mít následně radost z opravené dálnice, kde by se konečně mohlo pohodlně jezdit i více než 130 km/h, možné to nebude.

Ministerstvo dopravy během srpna rozmístí mobilní radary, které ale ještě nebudou dávat pokuty. Budou ovšem sbírat data o tom, kde a o kolik řidiči překračují rychlosti v omezeních a na základě toho se pak udělají ona úseková měření. Jinak řečeno, je to takový průzkum trhu, aby se instalace klasického úsekového měření rychle vrátila. Ministerstvo dokonce přímo říká, že s tím budou mít dotčené obce sice více práce, ale přinese jim to peníze, takže je to vše v pořádku.

Ano, bezpečnost především, ale stejně je celá tato radarová hysterie velmi smutná. Dálnice jsou suverénně nejbezpečnější komunikace, kde se stanou nehody vinou vysoké rychlosti velmi zřídka. V nehodách na dálnicích hraje roli hlavně nepozornost a nevěnování se řízení a přesně těmto věcem jde vyloženě naproti snaha donutit řidiče jet na kvalitní opravené široké silnici relativně pomalu. Celý automobilový průmysl udělal obrovský pokrok, jízdní vlastnosti jsou absolutně jinde, ale to nikoho nezajímá, stejně jako život řidiče za volantem. Hlavní jsou peníze.

Během velmi krátké doby hodlá ministerstvo dopravy představit detaily ohledně úsekového měření, takže se můžeme těšit na další přísun velice pozitivních informací.

Mohlo by vás zajímat

O značky na přání není příliš velký zájem. Zatím se do provozu dostalo tisíc kusů

O značky na přání není příliš velký zájem. Zatím…

Zavedení značek na přání bylo jednou z větších novinek letošního roku. Ačkoliv hned v prvním týdnu byl zájem značný, poměrně rychle opadl.


Auto jako styl života
18.2. 2016

Čtěte více
Zvýšení rychlosti z 50 km/h na 80 km/h je pražský zázrak

Zvýšení rychlosti z 50 km/h na 80 km/h je pražský…

Není to tak dávno od doby, kdy médii létaly zprávy o tom, co všechno je potřeba udělat, aby pražský tunel Blanka měl smysl. Muselo se omezovat, humanizovat, zavírat a…


Auto jako styl života
17.2. 2016

Čtěte více
Řidičova předsevzetí do roku 2016

Řidičova předsevzetí do roku 2016

Rok 2015 je minulostí, přichází rok nový a s ním také klasika v podobě různých předsevzetí. Jaká jsou ta řidičova?


Auto jako styl života
4.1. 2016

Čtěte více