Měli jste špatnou zkušenost?

Ohodnotit autoservis

Jak se nenapálit v autoservisu

Jak se nenapálit v autoservisu Chci příručku

Dovoz veterána z EU: Vše, co potřebujete vědět před tím, než se vydáte na cestu

Dovoz veterána z EU: Vše, co potřebujete vědět před tím, než se vydáte na cestu

21.5. 2015 Veteráni

Nová auta jsou krásná, rychlá, bezpečná, plná elektronických vychytávek a ekologická. Jenže vám se nějak nezdají, nějak to není ono, pořád hledáte něco trochu jiného a pořád to nenacházíte. Není pochyb o tom, že potřebujete veterána. Pěkné staré auto lze koupit přímo v České republice, ale má to jeden základní problém, je tu poměrně malá nabídka. Lepší je vyrazit do země původu vašeho vysněného automobilu, což většinou znamená vydat se do některého státu EU. Jenže jak to chodí s dovozem takového vozu? Máme pro vás návod, jak na to.

1) Vyberte si ten svůj

Získat auto v zahraničí můžete dvěma způsoby. O něco jistější je hledání přes internet. K tomu poslouží například server mobile.de nebo ooyyo.com. První jmenovaný je známý hlavně v západní Evropě, Ooyyo nabídne rovnou vyhledávání v jednotlivých státech a ve své nabídce má úplně všechno včetně třeba Srbska.

Poněkud dobrodružnější alternativou je výlet do zahraničí bez přípravy s tím, že svého miláčka najdete přímo  na místě třeba v bazarech. Hlavní výhodou je možnost sehnat lepší auto za menší peníze, ale na druhou stranu na to budete potřebovat více času a velmi snadno se může stát, že nakonec pojedete domu s prázdnou.

2) Jak dostat auto do ČR?

V rámci EU můžete koupená auta převážet relativně snadno po vlastní ose, ale to se hodí spíše pro moderní ojetiny, ne pro auta stará třicet a více let. Mnohem snazší cestou, jak dostat zakoupený vůz do České republiky, je cesta s přívěsem, na který veterána naložíte. V takovém případě totiž nemusíte řešit v podstatě vůbec nic. Stáčí, když bude vůz odhlášený.

Jistou komplikací při jízdě s vlekem je ovšem řidičské oprávnění. Pokud máte pouze skupinu B, pak můžete řídit zjednodušeně řečeno cokoliv, ale vlek nesmí mít více než 750 kg a v součtu s tažným autem nesmí hmotnost soupravy překročit 3,5 tuny. To přeloženo znamená, že s prázdným vlekem většinou jet můžete, ale jakmile na něm už bude veterán, musí sedět za volantem někdo, kdo má v řidičáku zapsanou skupinu B a E.

3) Přes hranice bez obav

Protože se pohybujeme v schengenském prostoru, na hranicích byste problém potkat neměli. Dokonce ani v případě, že auto povezete z Chorvatska, které je v EU, ale není v schengenském prostoru, zkontrolují celníci pouze osobní doklady posádky a vašeho zakoupeného veterána vám mohou leda tak pochválit a případně závidět.

Samozřejmě se může stát, že vás po překročení hranic zastaví policejní hlídka, jak to třeba takoví rakouští nebo němečtí příslušníci rádi dělají. Pro takový případ je dobré mít po ruce doklady od veterána a hlavně kupní smlouvu.

No vidíte, dovoz odhlášeného starého auta do vaší garáže není vůbec tak složitý, jak by se mohlo na první pohled zdát. Takže gratulujeme, svůj vysněný vůz máte doma. Teď už pouze zbývá z něj udělat legální auto, se kterým bude možné beztrestně vyrazit do provozu. Jednoduše řečeno, potřebujete veteránská čísla. Ale protože ta se netýkají pouze dovezených aut, věnujeme jim samostatný článek.