Měli jste špatnou zkušenost?

Ohodnotit autoservis

Jak se nenapálit v autoservisu

Jak se nenapálit v autoservisu Chci příručku

Dieselgate v České republice neznamená vlastně vůbec nic

Dieselgate v České republice neznamená vlastně vůbec nic

12.10. 2015 Auto jako styl života

Kauza koncernu Volkswagen kolem naftových motorů má své pokračování, do kterého se vložila i Česká republika. Co to pro vás znamená, pokud dotčené auto přímo vlastníte? Jednoduše vůbec nic.

Určitě jste zaznamenali, co se děje kolem koncernových naftových automobilů. A určitě vám ani neunikla skutečnost, že se do věci vložil český ministr dopravy Dan Ťok. Zjistilo se, že po českých silnicích jezdí přibližně 148 000 dotčených automobilů a že ministerstvo údajně připravuje vlastní nezávislé testování, které má za úkol odhalit případné další podvádějící automobilky. Jenže co z toho má mít řidič jako takový, který „poškozený“ vůz vlastní?

Dobrá zpráva, můžete zůstat v klidu, protože se žádné drama nekoná. Dan Ťok sice dělá dojem, jak celou situaci poctivě řeší, jenže ono to je celkem k ničemu. Jednoduše proto, že nejprve hlasitě oznámí důležitá nápravná opatření, ale jedním dechem přidá upřesnění o nepovinném svolávání automobilů do servisu.

Zatím si tak můžete na speciálních stránkách zjistit, zda váš vůz spadá do série vybavené emisním softwarem, nicméně další bližší informace nezískáte, protože nikdo přesně neví, jak se celá situace bude řešit. Ale kdyby vás to zajímalo, Škodu si můžete prověřit na skoda-recallactions.skoda-auto.com, Volkswagen má také podobné stránky (http://info.volkswagen.de/de/de/home.html?tab=check-own-car) a stranou nezůstalo ani Audi (www.audi.de/de/brand/de/neuwagen/layer/serviceaktion.html#page=/de/brand/de/neuwagen/layer/serviceaktion.html).

Odborníci navíc nedoporučují do servisu kvůli úpravám jezdit. Všechna dotčená auta jsou totiž způsobilá k provozu na silnicích, řidič nemá šanci přítomnost softwaru poznat. I když se zatím neví, co přesně by se v servisu mělo udělat, dá se odhadnout několik možností, z nichž žádná není pro stávajícího spokojeného majitele k něčemu dobrá.

Buď se totiž jednoduše vymění software tak, aby v autě už ten závadný nebyl, jenže to v praxi nepřinese vůbec žádnou změnu. Alternativou je softwarová úprava, která zlepší produkci emisí nastálo, ale to bude mít přímý vliv na chování motoru. Ten buď ztratí výkon, nebo se mu zvedne spotřeba. Další možností je dodatečná instalace systému vstřikování močoviny, což bude ale komplikované a nesmírně drahé. Pro řidiče to bude znamenat kromě toho navíc starost s tankováním AdBlue.

Jistou naději v rozumné řešení této kauzy, která především ukazuje na všeobecné nepochopení základního problému (zlý tu není Volkswagen ani jiné značky, nesmyslný je homologační cyklus měření a ještě větší nesmysl je na základě těchto nesmyslných výsledků stanovovat privilegovaná auta, která jsou oficiálně považována za ekologická), je prohlášení českého a německého ministra dopravy. Ti řekli, že si uvědomují závažnost problému, ale zároveň nechtějí nějak zásadně poškodit automobilový průmysl, který je pro obě země velmi důležitý.

Mohlo by vás zajímat

O značky na přání není příliš velký zájem. Zatím se do provozu dostalo tisíc kusů

O značky na přání není příliš velký zájem. Zatím…

Zavedení značek na přání bylo jednou z větších novinek letošního roku. Ačkoliv hned v prvním týdnu byl zájem značný, poměrně rychle opadl.


Auto jako styl života
18.2. 2016

Čtěte více
Zvýšení rychlosti z 50 km/h na 80 km/h je pražský zázrak

Zvýšení rychlosti z 50 km/h na 80 km/h je pražský…

Není to tak dávno od doby, kdy médii létaly zprávy o tom, co všechno je potřeba udělat, aby pražský tunel Blanka měl smysl. Muselo se omezovat, humanizovat, zavírat a…


Auto jako styl života
17.2. 2016

Čtěte více
Řidičova předsevzetí do roku 2016

Řidičova předsevzetí do roku 2016

Rok 2015 je minulostí, přichází rok nový a s ním také klasika v podobě různých předsevzetí. Jaká jsou ta řidičova?


Auto jako styl života
4.1. 2016

Čtěte více