Měli jste špatnou zkušenost?

Ohodnotit autoservis

Jak se nenapálit v autoservisu

Jak se nenapálit v autoservisu Chci příručku

10 věcí, které se vám velmi pravděpodobně stanou, pokud si i na léto necháte zimní pneumatiky

10 věcí, které se vám velmi pravděpodobně stanou, pokud si i na léto necháte zimní pneumatiky

27.4. 2015 Praktické tipy

Všechno je dnes tak drahé, a tak budu šetřit a nechám si i na léto zimní gumy. Jenže všechno má také svá pro a proti. Kdo si nechá na léto zimní gumy, ten může počítat s tím, že se stoprocentně setká s jednou (i více) z následujících věcí.

1. Budete patřit do třicetiprocentní skupiny, která v létě jezdí na zimákách. Takže vás může kromě ušetřených pár tisícovek hřát i vědomí, že vás „to jedno spojuje“ s nemalou skupinou podobných skrblíků.

2. Ušetříte peníze, protože prostě nekupujete nové pneumatiky, nemusíte platit pneuservisu za přezouvání nebo skladování a tak podobně.

3. Ušetříte své nervy, protože nemusíte řešit, kdy že přesně končí povinnost používat zimní a kdy je zase musíte měnit, aby mě policajti neprudili. Vše podle hesla „jezdím na zimních celý rok a mám klid“.

4. Jednoho dne se setkáte s pocitem, že vám to auto jede nějak hůř, než tomu bylo dřív. Zimní pneumatiky jsou moc měkké a za vyšších teplot mají vyšší odpor. Takže se vám zvedne i spotřeba.

5. A nedlouho potom se setkáte také s vtíravým dojmem, že vám v autě pořád něco hučí. Ano, s vyšším jízdním odporem souvisí také větší hlučnost pneumatik.

6. Zažijete na svých cestách horké chvilky a to z několika důvodů. Vyšší odpor pramenící z měkčí směsi zimních pneumatik použitých v létě znamená i fakt, že se gumy více ohřívají. Takže až to budete pálit na zimákách stopade do Brna, některá z gum to nemusí vydržet a přehřátím praskne.

7. Dalším důvodem je menší ochota zatáčet. Měkčí bočnice zimních pneumatik v kombinaci se špatně fungující zimní směsí v letních teplotách znamená horší ovladatelnost auta. Jezdíte v klidu a plynule, takže vás to nezajímá? Jak říkal Forest, život je jako bonboniéra a vy nikdy nevíte, co ochutnáte. Na silnici to je stejné. Nikdy nevíte, který bezohledný hulvát vám naruší plynulé cestování. Při ostrém vyhýbacím manévru se ohodí každý centimetr a určitě se nehodí špatně ovladatelné auto.

8. Zapotíte se samozřejmě i při brzdění. Jeden příklad za všechny. Jedete 100 km/h a ostře brzdíte, protože jste přehlídli uzavírku na D1. Na letních zastavíte, na zimních také, ale o 6 metrů dále. Tam, kde byste to tak tak dobrzdili, vjedete na zimních do kufru posledního nebožáka v koloně rychlostí 37 km/h.

9. Můžete ušetřit na druhou, a to v případě, že zvládnete na zimních celou letní sezónu a protože mají ještě dostatečný vzorek, lze je použít i v zimně. Teoreticky to možné je, prakticky ale vlivem horka pláště změní své vlastnosti a přestanou fungovat správně i v zimě. Pokud se máte rádi, můžete je rovnou vyhodit. 

10. Ve finále vůbec neušetříte. Kdo chce opice, musí mít na banány. Kdo chce auto, musí počítat i s provozními náklady a tam nepatří jen palivo. Nevlastnit dvě sady pneumatik a jezdit pouze na jedné celý rok je mírně řečeno hloupost. Pokud dojedete staré zimní přes léto, stejně si další rok budete muset koupit nové. Investici do pneumatik pouze odsunete na jindy a odměnou vám za to bude špatně fungující auto, které používáte denně. Ne, tato taktika se opravdu nevyplatí.

Mohlo by vás zajímat

Úpravy provozu v Praze: Na okruhu 70 km/h, ve městě více pruhů pro autobusy

Úpravy provozu v Praze: Na okruhu 70 km/h, ve…

Jako kdyby pražský magistrát nedávným znovuzavedení osmdesátky na části magistrály chtěl jen udělat lepší náladu před tím, co bude následovat. Dále se totiž omezovala…


Praktické tipy
16.2. 2016

Čtěte více
Vybržďování: Už jste ho někdy použili? A víte, co vám za to hrozí?

Vybržďování: Už jste ho někdy použili? A víte, co…

Vztek někdy přeroste všechny meze a v řidiči se probudí touha tomu druhému něco udělat. Jenže v autě většinou (doufáme) žádné útočné prostředky nemáte, takže se ke slovu…


Praktické tipy
15.2. 2016

Čtěte více
Na těchto úsecích dálnic se bude měřit a pokutovat rychlost

Na těchto úsecích dálnic se bude měřit a pokutovat…

Ministr Ťok hodlá utahovat šrouby tak dlouho, dokud to jen půjde a možná i trochu déle. Čím více pokut, tím lépe, že ano. A tak se letos začne na dálnicích opravdu měřit…


Praktické tipy
21.1. 2016

Čtěte více